A Gothic sorozat rákfenéje ez a bugzódás, sajnos. Elmondható, hogy mindegyik részre jellemző volt az iszonyatos bug tenger. A játékélmény ugyan még kárpótolta az embereket eleinte, de az eltelt évek során a játékosok igényei is megnőttek. A Gothic első részében még olyan bugok is maradtak amikbe belebotolva bizony a fő sztoriszál borult meg, így aztán ajánlatos volt a térképet olyan ütemben felfedezni, ahogy azt a készítők elképzelték. A harmadik rész is valami iszonyatos állapotban került a boltokba, mégis sikeres lett. A rajongók a mai napig fabrikálják a community patch-eket, és bár anyagilag nem biztos, hogy megérte a játék a kiadónak, lelkes rajongótábor, az van.A harmadik rész után a JoWood elvette a játékot a Piranha Bytes-től, és új stúdióval készítteti a várva várt negyedik részt. A Piranha Bytes amúgy egy aprócska kis stúdiónak indult, talán ezért is nem fikázta senki őket a tesztelés hiánya miatt. A rajongók gondolták, hogy az új stúdió, és a kiadó most majd odafigyel ezerrel, nehogy olyasmi galiba történjen mint eddig. Hát úgy tűnik nem. A kiegészítőt már egy új brigád rántotta össze - a Trine Studios. A kiegészítő megjelent. A bugokról annyit, hogy a JoWood hivatalosan is bocsánatot kért a népektől, és megígérte, hogy a negyedik rész tutibiztosezerszázalék, hogy nem így jön ki. Csak hát ki hisz már nekik? Gothic, Gothic, mi lesz veled?
A grafikával még nem is lenne baj