A Bungie nevét a Halo 2001-es premierje óta ismeri a világ, pedig már előtte is bizonyították tehetségüket a csapat tagjai. A most már 165 fősre hízlat gárda korábban a Marathon (sci-fi FPS), és a Myth (fantasy taktikai RTS) sorozatokkal vívott ki magának elismerést. Szintén tőlük származik a PC-n is megjelent manga stílusú verekedős Oni, azaz Démon.
A Halo: Combat Evolved megjelenése óta azonban életük minden perce a Microsoft legnagyobb húzócíme körül forog. Nem meglepő hát, ha a Halo 2 és a Halo 3 elsöprő sikere, s a befolyó dollármilliók ellenére újra vágyik a csapat. Első lépésként önállósították magukat. Igaz ugyan, hogy elvállalták az idén szeptemberben debütáló Halo 3: ODST, illetve a jövőre bemutatkozó Halo: Reach fejlesztését, ezerrel folynak a tárgyalások egy új IP-re támaszkodó projekt megvalósításáról egy meg nem nevezett kiadóval.
Lars Bakken a Bungie részéről úgy nyilatkozott több ízben is, hogy a Halo: Reach lesz az utolsó Halo-játékuk. A franchise további sorsa már a Microsoft kezében lesz. A redmondi óriás létre is hozott egy belső részleget 343 Industries néven, amely az egykori Bungie alkalmazott Frank O'Connor vezetése mellett a Halo címeket hivatott felügyelni.