Elvileg egy telefonról és egy médialejátszóról van szó, azonban ezek úgy lettek tervezve, hogy fogadjanak játékokat is. És egyre komolyabb játékok születnek iPhonera.
Miért fontos ez? Egyrészt azért, mert így újabb versenyző is van a videójáték piacon, másrészt pedig azért, mert elképesztő módon veszik a népek az iPhone-okat. 2009 második negyedévében nem kevesebb, mint 5,2 millió darabot adtak el ebből a készülékből, amikor a "klasszikus" konzolok eladásai visszaestek. Ez 626 százalékos növekedést jelent, hiszen előző év hasonló időszakában mindössze 717000 iPhone kelt el. Hogy fel tudjátok mérni, mennyi az az 5,2 millió példány ugyanezen idő alatt a PSP, Xbox360, PS3 és PS2 összesített eladásai tettek ki ekkora mennyiséget. Összesen a mai napig több, mint 40 millió iPhone és iPod Touch (ezek az Apple játékképes készülékei) kelt el - azt hiszem ezzel a platformmal is komolyan kell számolni a jövőben. Ezt támasztja alá az is, hogy az AppStore-ból letöltött programok száma immáron átlépte az 1,5 milliárdot.
S lehet, hogy az iPhone játékok most még nem olyan komolyak, de 40 millió készülékre előbb-utóbb "nagy" címek is megjelennek majd.