Hosszas munka és mindenféle problémák után 1984 szeptember 20-án jelent meg a játék Acorn számítógépre.
A csomagolásban egy regény is volt (Robert Holdstock - The Dark Wheel) és megjelent belőle kazettás és diszkes változat. Néhány napon belül elfogyott az 50000 darab, ami új rekord volt Acorn-on, addig 30000 volt a legnagyobb eladott példányszám - ne felejtsük, hogy ez egy angol fejlesztésű, nem túl sikeres számítógép volt. Mivel ekkor már készült a C-64 konverzió és a játék még mindig a ranglisták tetején volt a két kiváló elmének lehetősége nyílott egy nagyobb céghez szerződni - így lépett a képbe a Firebird. Ez egy igen nagy kiadó volt, elkezdett készülni a játék konverziója több 8 bites platformra is, olyanokra, mint a Spectrum, Amstrad CPC, MSX és az Apple II. Következő évben jöttek a 16 bites rendszerek: Acorn Archimedes, PC, Amiga, és Atari ST. A játék megjelenése után sok-sok évvel még NES-re is elkészült - ebben maga Dave Braben is közreműködött.
8 bites rendszerekhez képest hatalmas univerzumot kezelt a rendszer - 8 csillagrendszert, mndegyiket 256 csillaggal. Ami azonban mégis világsikert csinált belőle, az nemcsak a korai 3D-s ábrázolás, hanem a játék mögött található fantasztikus matematika volt.
Az Elite folytatása a Frontier 5 év fejlesztés után 1993-ban jelent meg Amiga, PC és Atari ST platformokra - s bár jó kritikákat kapott, messze nem érte el elődje sikerét. Azóta csak egy PC-only Frontier: First Encounters került a piacra, és azóta semmi. Csak a pletyka, hogy egyszer lesz Elite IV. Braben szerint a The Outsider munkálatainak befejezése után az Elite IV fejlesztése kezdődik - talán 2010-ben. S ki tudja, mikor fejezik majd be. Egy biztos, Ian Bell és Dave Braben a videojáték történelem egyik legnagyobb legendáját alkották és jelentették meg pont ma, 25 éve.
Boldog születésnapot Elite!